Rodzaje usług drukarskich

Obecna sytuacja na rynku usług drukarskich wymaga od firm działających w tej branży ciągłe rozszerzania oferty poligraficznej. Drukowanie materiałów reklamowych to już nie wszystko – w cenie jest także kompleksowość usługi. Krótko podsumowując – im więcej, tym lepiej

 

Jakie materiały reklamowe są potrzebne?

Niemal każda firm działająca aktywnie na rynku prędzej czy później zgłasza zapotrzebowanie na materiały i akcesoria reklamowe: ulotki, plakaty, kalendarze czy teczki. Wszystko to pozwala na budowanie odpowiedniego wizerunku firmy, a jednocześnie umożliwia komunikację z potencjalnymi klientami. Usługi drukarskie stały się więc bardzo różnorodne a popyt, na profesjonalne usługi poligraficzne wzrósł i wydaje się, że ta tendencja jeszcze długo się utrzyma. Najważniejszym przełomem jaki dokonał się w ostatnich kilkunastu latach jest oczywiście przeniesieni logistyki do sektora online. Niemal każda duża drukarnia musi posiadać własną platformę internetową do zamówień – skraca to nie tylko czas poświęcony na realizację zlecenia, ale pozwala również dotrzeć do większej liczby klientów.

 

Zapotrzebowanie na druk

Usługi drukarskie nie skupiają się dzisiaj tylko na samym druku na podstawie projektu dostarczonego przez klienta lub przygotowanego „od zera”.  Więcej uwagi przykłada się do gotowych produktów drukowanych, ponieważ to właśnie one bardzo często są materiałem pierwszej potrzeby i… najłatwiej je sprzedać! Nowoczesne drukarnie oprócz druku oferują swoim klientom m.in.:

  • Stworzenie kreacji reklamowej,
  • Darmową weryfikację projektu (format, rozmiar, spady i rozdzielczość),
  • Szczegółową weryfikację pliku (rozdzielczość bitmap, limit nafarbienia, overprinty),
  • Standaryzację pliku graficzne,
  • Przygotowanie pliku proof przed wydrukiem.

Odpowiednia minimalizacja kosztów, jakie ponosi klient, pozwala zachęcić więcej klientów, do składania poszczególnych zamówień. Osoby chcące skorzystać z usług poligraficznych mają do wyboru albo druk cyfrowy (komputerowy) albo offsetowy. Ten pierwszy, ma bardzo dobry stosunek jakości do kosztu przy mniejszych zamówieniach. Z kolei druk offsetowy, będzie idealny gdy zaistnieje potrzeba wydrukowania kilkunastu tysięcy sztuk (np. ulotek). W takim przypadku, koszt jednej sztuki jest dużo mniejszy. Obowiązuje zasada – im więcej, tym taniej.

człowiek w pracy

Z jakich usług drukarskich można jeszcze skorzystać?

Oczywiście, usługi drukarskie to nie tylko usługi reklamowe.  Mogą one także przyjmować nieco bardziej praktyczne formy – np. opakowań zgodnych z identyfikacją wizualną firmy lub kolorystyką pomieszczenia czy plakat, które ożywią i upiększą nawet najnudniejszą ścianę. Obecnie stosuje się plakaty umieszczane w antyramach, które mogą służyć nam jako forma dekoracji wnętrza.

Na tym prostym przykładzie widać, więc że usługi drukarskie mogą być dzisiaj różnie interpretowane. Tylko od nas samych zależy, jak my wykorzystamy potencjał, jaki tkwi dzisiaj w ofercie firm zajmujących się poligrafią.