Rodzaje teczek firmowych

Dzisiaj prowadząc firmę czy też inną jednoosobową działalność niezależnie od wielkości firmy powinniśmy zdecydować się na wybranie właściwej formy reklamy. Nie we wszystkich przypadkach reklama wielkopowierzchniowa sprawdzi się, dlatego musimy pomyśleć o jakieś alternatywie. Trzeba brać pod uwagę, że nie każdy szuka klientów na ulicy, dlatego duże reklamy zewnętrzne niekoniecznie, muszą pasować do profilu naszej działalności.

 

Dlaczego teczki reklamowe?

Teczki firmowe wydają się dobrym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy chcieliby zainwestować w niedrogą, ale profesjonalną reklamę.  Są dyskretne i użyteczne, a zarazem eleganckie. Ciekawa kreacja graficzna potrafi zwrócić uwagę równie dobrze jak plakat czy ulotka. Bardzo często taki niewinny gadżet może być rozdawany klientom w ramach podarunku.

W ten sposób mamy większą pewność, że promocja firmy będzie wykonana właściwe. W przypadku broszurek czy też innych ulotek informacyjnych takiej gwarancji nie mamy, ponieważ wiele osób podświadomie kojarzy je z masową produkcją. W przeciwieństwie do nich, teczka wyróżnia się własnym, indywidualnym charakterem. Co najważniejsze, teczka nosi znamiona użyteczność, tzn. pełni również dodatkową funkcję użytkową. Nigdy nie wiadomo, kiedy może się ona przydać np. do przeniesienia cennych dokumentów. Dlatego też, teczka bardzo często sprawdzi się jako podarunek dużo lepiej niż choćby duża ulotka czy broszura.

 

Jaką teczkę reklamową wybrać?

Podstawowym rodzajem teczek firmowych zawsze są teczki ofertowe. To standardowe teczki reklamowe. W praktyce przeznaczone są dla klientów firmy, jak i kontrahentów i innych osób powiązanych z działalnością przedsiębiorstwa. Linia podziału teczek przebiega jednak w nieco innym miejscu. Najistotniejszą kwestią pozostaje ich konstrukcja – wyróżniamy m.in. teczki z przekładkami wewnętrznymi, zamykane na rzep lub gumkę. Niektóre z nich podobne są do kopert, a inne wyglądem przypominają małą walizeczkę z uchwytem. Teczki dzielimy także na te jednostronne i dwustronne. Te ostatnie muszą być zadrukowane nie tylko z zewnętrznej, ale i wewnętrznej strony.

Niezależnie od rodzaju teczki, wykonanie na niej odpowiedniego nadruku powinno być zlecone fachowcom w dziedzinie drukowania. Jedną z elementarnych zasad estetyki biznesowej jest to, że obraz wykorzystany na teczce nie powinien zbyt krzykliwy ani przerysowany. Teczka firmowa musi kojarzyć się – chociaż trochę! – z elegancją i pewną „dostojnością”.

 

Co z jakością?

Zawsze w przypadku teczek firmowych powinniśmy stawiać na jakość rozwiązań. Dodatkowo warto zadbać, aby przy teczce znalazła się odpowiednia gumka i małe nadruki na skrzydełkach. Dzięki takiemu podejściu teczka wygląda zdecydowanie bardziej profesjonalnie. W przypadku teczek stosuje się standardowy druk A4. W te sposób możemy posiadać praktyczną i uniwersalną teczkę. Na życzenie klienta firmy drukarskie wykonają także bardziej niestandardowe projekty różnice się np. sposobem zamykania czy rozkładania. Obecnie teczki firmowe stanowią naprawdę przemyślany rodzaj kampanii reklamowej i z całą pewnością nie  wolno ich lekceważyć jako potencjalnego nośnika reklamowego. A nuż, uda się pozostawić dobre wrażenie! Takiej szansy nie wolno zmarnować!